Οι πολίτες είναι όλο και περισσότερο υπεύθυνοι για χρηματοοικονομικές αποφάσεις, όπως η επιλογή πακέτων συνταξιοδοτικών απολαβών, η κάλυψη του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης και του κόστους της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και για τον προσδιορισμό και τη διαχείριση ενδημικών κινδύνων που ενυπάρχουν στα πολύπλοκα χρηματοοικονομικά προϊόντα.
Η πρόσβαση σε χρηματοοικονομικά προϊόντα και αγορές έχει αυξηθεί για ομάδες που ήταν παλαιότερα αποκλεισμένες από αυτά, πλέον και μέσω ψηφιακών μέσων και εργαλείων, παρέχοντας τους νέες και ενίοτε διφορούμενες επιλογές. Παρόλα αυτά, μελέτες ανά τον κόσμο δείχνουν επανειλημμένα ότι πολλοί καταναλωτές και ιδιαίτερα οι ευάλωτες ομάδες, όπως οι νέοι, οι γυναίκες, οι μετανάστες, οι επιχειρηματίες και τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για να αναλάβουν τέτοιες ευθύνες και συχνά αποτυγχάνουν να πάρουν τις κατάλληλες αποφάσεις.





