Οι πολίτες είναι όλο και περισσότερο υπεύθυνοι για χρηματοοικονομικές αποφάσεις, όπως η επιλογή πακέτων συνταξιοδοτικών απολαβών, η κάλυψη του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης και του κόστους της εκπαίδευσης, καθώς επίσης και για τον προσδιορισμό και τη διαχείριση ενδημικών κινδύνων που ενυπάρχουν στα πολύπλοκα χρηματοοικονομικά προϊόντα.

Η πρόσβαση σε χρηματοοικονομικά προϊόντα και αγορές έχει αυξηθεί για ομάδες που ήταν παλαιότερα αποκλεισμένες από αυτά, πλέον και μέσω ψηφιακών μέσων και εργαλείων, παρέχοντας τους νέες και ενίοτε διφορούμενες επιλογές. Παρόλα αυτά, μελέτες ανά τον κόσμο δείχνουν επανειλημμένα ότι πολλοί καταναλωτές και ιδιαίτερα οι ευάλωτες ομάδες, όπως οι νέοι, οι γυναίκες, οι μετανάστες, οι επιχειρηματίες και τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα, δεν είναι κατάλληλα εξοπλισμένα για να αναλάβουν τέτοιες ευθύνες και συχνά αποτυγχάνουν να πάρουν τις κατάλληλες αποφάσεις.

 3 Read more

Τη δεκαετία του 1950, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ξεκίνησαν να αποδεικνύουν μαθηματικά θεωρήματα και να ανταγωνίζονται τους ανθρώπους σε παιχνίδια, ενώ τη δεκαετία του 1960, ξεκίνησε η συζήτηση για προσομοίωση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου σε ηλεκτρονικά κυκλώματα και λογισμικό καθώς και οι πρώτες εκτιμήσεις ότι η «τεχνητή νοημοσύνη» σύντομα θα μπορούσε να έχει ικανοποιητικές επιδόσεις σε διάφορους τομείς.

 4 Read more

Η χρηματοοικονομική εκπαίδευση γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο σημαντική, όχι μόνο για τους παραδοσιακούς και εξειδικευμένους επενδυτές, αλλά και για την μέση οικογένεια, τα μέλη της οποίας καλούνται να πάρουν χρηματοοικονομικές αποφάσεις σε ένα πολύπλοκο περιβάλλον, αποφάσεις που πολλές φορές μπορεί να υποθηκεύσουν ολόκληρη την ζωή τους.

Η αγορά ενός σπιτιού, ο τρόπος χρηματοδότησης του, η χρονική στιγμή αγοράς του, η μερική ή ολική εξόφληση υπαρχόντων δανείων, η λελογισμένη χρήση των πιστωτικών καρτών, τα φοιτητικά δάνεια που σε ορισμένες χώρες έχουν εκτοξευτεί (στις ΗΠΑ έχουν ξεπεράσει το 1.5 τρισ. δολάρια!), η ποιότητα ζωής στην συνταξιοδοτική περίοδο καθώς και ο τρόπος χρηματοδότησης της εκπαίδευσης των παιδιών, είναι μερικά από τα θέματα που η μέση οικογένεια καλείται να αντιμετωπίσει σε έναν κόσμο παγκόσμιας υπερχρέωσης, έχοντας σαφές έλλειμμα σχετικής εκπαίδευσης.

 3 Read more
Πρύτανης κ. Άγγελος Κότιος - Ο Ρόλος του Πανεπιστημίου στη Διάχυση της Χρηματοοικονομικής Γνώσης στην Κοινωνία

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις του κυρίου Άγγελου Κότιου, Καθηγητή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών και Αναπτυξιακών Σχέσεων και Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς, σχετικά με τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό και το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στα πλαίσια της εκδήλωσης επίσημης παρουσίασης του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και της νέας Ιστοσελίδας του.

 2 Read more

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις της κυρίας Όλγας Κεφαλογιάννη, Βουλευτή Α’ Αθηνών, τ. Υπουργού Τουρισμού, σχετικά με τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό και το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στα πλαίσια της εκδήλωσης επίσημης παρουσίασης του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και της νέας Ιστοσελίδας του.

 2 Read more
Νικόλαος Φίλιππας

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις του Προέδρου και Ιδρυτή του Ινστιτούτου, Καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς Νικόλαου Δ. Φίλιππα, σχετικά με τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό και το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.

Οι δηλώσεις αυτές έγιναν στα πλαίσια της εκδήλωσης επίσημης παρουσίασης του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού και της νέας Ιστοσελίδας του.

 2 Read more