Στο σύγχρονο πολύπλοκο χρηματοοικονομικό περιβάλλον, η δημιουργία μιας νέας γενιάς χρηματοοικονομικά ενημερωμένων και υπεύθυνων πολιτών αλλά και η εξασφάλιση της μελλοντικής τους ευημερίας, πρέπει να είναι προτεραιότητα τόσο του εκπαιδευτικού µας συστήματος, όσο και πρωτοβουλία του κάθε ενός από εµάς.
Από μικρή ηλικία, τα παιδιά θα πρέπει σταδιακά να κατανοήσουν βασικές έννοιες όπως για παράδειγμα οι ανάγκες, οι επιθυμίες, τo χρήμα, η εργασία, η επιχειρηματικότητα, ο δανεισμός, ο προϋπολογισμός, η φιλανθρωπία, η αποταμίευση κ.ά. Η αποταμίευση μάλιστα ως έννοια έχει αποδειχθεί από διεθνείς μελέτες ότι μπορεί να εισαχθεί στη ζωή ενός παιδιού ακόμα και από την ηλικία των 4 ετών.
Αν επιθυμούμε να διαμορφώσουμε αύριο μια νέα κοινωνία συνειδητοποιημένων και χρηματοοικονομικά εγγράμματων πολιτών η προσπάθειά μας πρέπει να ξεκινήσει σήμερα από τα παιδιά!
Στις ηλικίες αυτές, τα παιδιά θα πρέπει να αρχίσουν να κατανοούν τον ρόλο του χρήματος. Επίσης είναι σημαντικό να αντιληφθούν ότι το οικογενειακό εισόδημα μπορεί να είναι συχνά περιορισμένο, ότι αυτό μπορεί να προέρχεται από διαφορετικές πηγές και ότι τα άτομα όπως και οι οικογένειες, οφείλουν να δημιουργούν έναν προϋπολογισμό προκειμένου να χρησιμοποιούν σωστά τα χρήματά τους. Παρά την μικρή τους ηλικία, θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν συνετά το πιθανό χαρτζιλίκι τους, να ξεχωρίζουν τις ανάγκες από τις επιθυμίες τους και να μην παρασύρονται από ορισμένες διαφημίσεις και την επιρροή του κοινωνικού τους περίγυρου.
Πιο αναλυτικά, τα παιδιά αυτής της ηλικίας θα πρέπει να είναι σε θέση:
Επίσης σημαντικό κρίνεται:
Στις ηλικίες αυτές, τα παιδιά θα πρέπει να είναι σε θέση να γνωρίζουν επιπλέον των προηγουμένων, τα δικαιώματα αλλά και τις ευθύνες τους στις καθημερινές συναλλαγές που πραγματοποιούν. Να κατανοούν ότι τα χρήματα μπορούν επίσης να προέλθουν όχι μόνο από την εργασία αλλά και μέσω δανεισμού με πίστωση ή μέσω κρατικών παροχών. Να αντιλαμβάνονται την έννοια της πίστωσης και τους διάφορους τρόπους δανεισμού (π.χ. δάνεια και πιστωτικές κάρτες) καθώς και το κόστος χρήσης της πίστωσης, και πιο συγκεκριμένα, τη νομική υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που δανείζονται πλέον των αναλογούντων τόκων. Στην ηλικία αυτή θα πρέπει να αρχίσουν να καταλαβαίνουν ότι το οικογενειακό εισόδημα μπορεί να είναι περιορισμένο και ως εκ τούτου οι δαπάνες ενός νοικοκυριού εξαρτώνται άμεσα από το διαθέσιμο εισόδημα της οικογένειας. Έπειτα θα πρέπει να κατανοούν ευρύτερες έννοιες όπως είναι η ποιότητα ζωής, η αξιοπρέπεια, η ηθική και η φιλανθρωπία. Τέλος θα πρέπει να συνειδητοποιούν ότι η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και η επιρροή από τους συνομηλίκους τους μπορούν να επηρεάσουν τις επιλογές τους και τα καταναλωτικά τους πρότυπα, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής τους.
Πιο αναλυτικά, τα παιδιά της ηλικίας αυτής, θα πρέπει να είναι σε θέση:
Επίσης σημαντικό κρίνεται:
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με το Ινστιτούτο και τις πρωτοβουλίες του, τις δυνατότητες υποστήριξης και συνεργασίας.