Η προετοιμασία των εφήβων για μια επιτυχημένη και ευτυχισμένη ενήλικη ζωή, αφορά στη συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων τους, στο κτίσιμο των κατάλληλων ικανοτήτων και γνώσεων καθώς και στην προστασία τους από μελλοντικά χρηματοοικονομικά και άλλα λάθη, όπως η υπερχρέωση, οι λανθασμένες επενδυτικές επιλογές και η μυωπική αντίληψη του παγκοσμιοποιημένου επαγγελματικού περιβάλλοντος.
Στην προσπάθεια αυτή, σημαντικοί παράγοντες είναι ο σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός, η ποιοτική εκπαίδευση και η διαρκής στόχευση προς ένα υψηλό επίπεδο χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού, με σκοπό οι έφηβοι να γνωρίζουν από νωρίς θέματα όπως η επιχειρηματικότητα, η αποταμίευση, οι επενδύσεις, ο δανεισμός, η ασφάλιση και η φιλανθρωπία. Ως εκ τούτου οι έφηβοι θα πρέπει να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να μπορούν να κατανοούν τις καθημερινές αλλαγές οι οποίες επηρεάζουν και διαμορφώνουν το μέλλον τους, και να διαχειρίζονται σωστά τις μεγάλες αποφάσεις της ζωής τους.
Οι έφηβοι θα πρέπει να προετοιμάζονται να αποκτήσουν τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να διαχειριστούν σωστά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες ενός ραγδαία εξελισσόμενου μέλλοντος. Επίσης θα πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν τον λόγο για τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την πίστωση, τις πηγές της, τους λόγους για τους οποίους τα κράτη, οι επιχειρήσεις και τα άτομα δανείζονται με διαφορετικά επιτόκια, καθώς και τη διάκριση μεταξύ «καλού» και «κακού» χρέους. Θα πρέπει να συνειδητοποιούν τη δύναμη του ανατοκισμού και της αρετής της υπομονής για την επίτευξη των στόχων τους. Επιπλέον θα πρέπει να είναι σε θέση να πραγματοποιούν βασικούς υπολογισμούς σχετικά με το δανεισμό, συμπεριλαμβανομένων των αποπληρωμών κεφαλαίου και των τόκων. Οι έφηβοι θα πρέπει να γνωρίζουν την έννοια της ασφάλισης (μεταφορά κινδύνου σε ασφαλιστικές εταιρείες με την καταβολή ενός μικρού χρηματικού ποσού σε τακτή βάση) και να αναγνωρίζουν τη σημαντικότητά της.
Επιπρόσθετα και πιο αναλυτικά, οι έφηβοι θα πρέπει να είναι σε θέση:
Επίσης σημαντικό κρίνεται:
Στις ηλικίες αυτές, οι έφηβοι θα πρέπει να είναι σε θέση να διακρίνουν επιπλέον των προηγουμένων, τις διαφορετικές πηγές εισοδήματος και πλούτου και την πιθανή διασύνδεση αυτών με την μελλοντική ποιότητα ζωής τους. Θα πρέπει να είναι σε θέση να διατηρούν απλά προσωπικά χρηματοοικονομικά αρχεία και να καθορίζουν βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους χρηματοοικονομικούς στόχους. Να κατανοούν τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που μπορούν να χρησιμοποιούν. Να γνωρίζουν την ύπαρξη οίκων πιστοληπτικής αξιολόγησης χρηματοοικονομικών προϊόντων όπως μετοχών, ομολόγων, αμοιβαίων κεφαλαίων κ.ά. καθώς επίσης και αξιολόγησης οικονομιών και χρεών διάφορων κρατών. Επιπλέον να γνωρίζουν την ύπαρξη βαθμολογιών πιστοληπτικής ικανότητας χρεών του κράτους στο οποίο κατοικούν, καθώς και τον αντίκτυπο αυτών στο κόστος δανεισμού των πολιτών (κίνδυνος χώρας). Οι έφηβοι θα πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν βασικές χρηματοοικονομικές πληροφορίες για την αξιολόγηση του κινδύνου και των αποδόσεων σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Θα πρέπει επίσης να κατανοούν την έννοια της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και πιο συγκεκριμένα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δραστηριοτήτων συγκέντρωσης κεφαλαίων ή επιχειρηματικών εγχειρημάτων. Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζουν για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και να εξετάζουν τα βασικά χαρακτηριστικά ενός τέτοιου συμβολαίου.
Επιπρόσθετα και πιο αναλυτικά, οι έφηβοι θα πρέπει να είναι σε θέση:
Επίσης σημαντικό κρίνεται:
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με το Ινστιτούτο και τις πρωτοβουλίες του, τις δυνατότητες υποστήριξης και συνεργασίας.