Σε έναν κόσμο που κατακλύζεται από υπερπληροφόρηση, ασύνδετες πληροφορίες και fake news, η διαύγεια της σκέψης αποτελεί δύναμη. Η παραπάνω παραδοχή βρίσκει ιδιαίτερη εφαρμογή στον χρηματοοικονομικό τομέα, στον οποίο οι αποφάσεις μας επηρεάζουν σοβαρά την ποιότητα της ζωής μας.
Για τον λόγο αυτό, δημιουργήσαμε ένα πρωτοποριακό και εξειδικευμένο microsite με σκοπό την καλλιέργεια της χρηματοοικονομικής γνώσης και την χρηματοοικονομική ενδυνάμωση των μαθητών. Η χρηματοοικονομική γνώση αποτελεί απαραίτητη δεξιότητα των νέων για τον 21ο αιώνα.
Ο μετασχηματισμός που συντελείται στην παγκόσμια οικονομία, η εγχώρια και παγκόσμια υπερχρέωση καθώς και η πολύχρονη κρίση που βιώνει η χώρα μας, απαιτούν άμεση μεταφορά πόρων, γνώσεων και δεξιοτήτων στην νέα γενιά.
Η δημιουργία ενός μοναδικού ιστότοπου (microsite) αποκλειστικά για τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ήταν ένας από τους στρατηγικούς στόχους του Ινστιτούτου. Με την συνεργασία και την πολύτιμη συμβολή της ΕΕΔΑΔΠ, ο στόχος αυτός υλοποιήθηκε σε σύντομο χρονικό διάστημα, παρέχοντας μοναδικές χρηματοοικονομικές γνώσεις σε εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά της χώρας μας χωρίς κανένα απολύτως κόστος.
Η νέα δράση του Ινστιτούτου για την χρηματοοικονομική εκπαίδευση και ενδυνάμωση των παιδιών θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην δημιουργία μιας νέας γενιάς χρηματοοικονομικά ενημερωμένων πολιτών μακριά από την άγνοια και τον λαϊκισμό.
Νικόλαος Δ. Φίλιππας
Καθηγητής Χρηματοοικονομικής Πανεπιστημίου Πειραιώς
Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Πρόεδρος & Ιδρυτής του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού (Hellenic Financial Literacy Institute – HFLI)
Η προαγωγή της χρηματοοικονομικής γνώσης στα παιδιά και στους νέους είναι σημαντική για τη μελλοντική ευημερία τόσο των ίδιων όσο και της ελληνικής κοινωνίας ευρύτερα. Σε έναν κόσμο ραγδαίων αλλαγών και στο χρηματοπιστωτικό τομέα, με καταλύτη τις τεχνολογικές εξελίξεις, είναι κρίσιμο να μπορούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες, και κατεξοχήν η νέα γενιά, να κατανοήσουν τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που αναδύονται στη νέα πολύπλοκη ψηφιακή πραγματικότητα. Για την πρόληψη της υπερχρέωσης και της υπερβολικής αύξησης του ιδιωτικού χρέους, απαιτείται η κατοχή βασικών γνώσεων για τον τρόπο λειτουργίας της οικονομίας και των χρηματοοικονομικών συναλλαγών.
Η εξοικείωση των παιδιών με τις θεμελιώδεις οικονομικές έννοιες μπορεί να συμβάλλει αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Με το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μακροχρόνιου ορίζοντα που υιοθετεί η Ένωση με αντικείμενο τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό, προσδοκά να συνεισφέρει στο μέτρο που της αναλογεί σε αυτή την προσπάθεια.
Τάσος Πανούσης
Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΕΔΑΔΠ
Το εξειδικευμένο microsite @ξία περιλαμβάνει 12 μοναδικές θεματικές ενότητες από τις οποίες οι πρώτες εννέα αφορούν σε ένα ευρύ φάσμα θεωρητικών χρηματοοικονομικών γνώσεων.
Στην ενότητα 10 θα βρείτε ένα χρήσιμο λεξιλόγιο χρηματοοικονομικών όρων, ενώ στην ενότητα 11 υπάρχουν πρωτότυπες χρηματοοικονομικές ασκήσεις και ειδικά σταυρόλεξα για καθεμία από τις πρώτες 9 ενότητες.
Τέλος, στην ενότητα 12 υπάρχουν διασκεδαστικά παιχνίδια και ψευδαισθήσεις (illusions), τα οποία θα εμπλουτίζονται συνεχώς.
Τα παιδιά μπορούν να μελετήσουν μόνα τους, αλλά κυρίως μπορούν να μελετούν μαζί με τους γονείς ή τους δασκάλους τους.
Μείνετε συντονισμένοι καθώς σύντομα θα υπάρξουν διαγωνισμοί με πολλά δώρα και άλλες εκπλήξεις!
Τράπεζα είναι ένας χρηματοοικονομικός οργανισμός, δηλαδή μια επιχείρηση, η οποία ασχολείται με όλες τις δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με τα χρήματα…
Όπως είδαμε σε προηγούμενα κεφάλαια, οι άνθρωποι εργάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες τους και να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους…
Δωρίζοντας τον χρόνο μας, την εργασία μας καθώς και μερικά από τα χρήματά μας, εφόσον μας περισσεύουν, συμβάλουμε με τις δυνάμεις μας για να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο…
«Ο συνδυασμός συνειδητότητας, γνώσης, δεξιοτήτων, στάσεων και συμπεριφορών στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τη λήψη σωστών χρηματοοικονομικών αποφάσεων, με απώτερο στόχο την επίτευξη της ατομικής χρηματοοικονομικής ευημερίας»
ΟΟΣΑ / Atkinson and Messy, 2012
Αποστολή και κύριο μέλημά μας είναι η διάχυση της χρηματοοικονομικής γνώσης στις πιο ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, τόσο με παραδοσιακούς τρόπους και μέσα, όσο και με τη χρήση της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας.
Ομιλίες και εκδηλώσεις σε ολόκληρη τη χώρα, πρωτότυπα άρθρα και επιστημονικές μελέτες, εξειδικευμένα μαθησιακά προγράμματα, συγγραφή και έκδοση βιβλίων, Εθνική Έρευνα Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού, Financial Literacy Conference.
Περιηγηθείτε στις πραγματοποιηθείσες δράσεις του Ινστιτούτου και ενημερωθείτε για τις μελλοντικές.
Ανακαλύψτε τις 7 βασικές έννοιες του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.
Η Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΕΔΑΔΠ) προχωρά στην ανάπτυξη προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μακροχρόνιου ορίζοντα, με αντικείμενο τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό. Στρατηγικός εταίρος της στο πρόγραμμα αυτό θα είναι το Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας αυτής, πρώτο βήμα θα αποτελέσει η υποστήριξη ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές 4ης-6ης Δημοτικού, ηλικίας 9-11 ετών. Στόχος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας είναι η εκπαίδευση και η ενδυνάμωση των γνώσεων των νεαρών μαθητών και μαθητριών σε χρηματοοικονομικά θέματα. Το χορηγούμενο από την ΕΕΔΑΔΠ ειδικό πρόγραμμα «Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός μαθητών ηλικίας 9-11 ετών» θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δημιουργία εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας (microsite) που απευθύνεται στα παιδιά και τους γονείς τους, καθώς και εκπαιδευτικές περιοδείες σε σχολεία ανά την Ελλάδα, κ.ά. Η πρωτοβουλία αυτή έχει ξεκινήσει από τα μέσα του 2021.
Μια μεγάλη κοινότητα ευαισθητοποιημένων πολιτών, οργανισμών, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, θεσμικών φορέων και εταιριών, αγκαλιάζουν το όραμα του Ινστιτούτου για την διάχυση της Χρηματοοικονομικής Γνώσης στη χώρα μας, υποστηρίζοντας ενεργά και μεγεθύνοντας τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις μας.
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικά με το Ινστιτούτο και τις πρωτοβουλίες του, τις δυνατότητες υποστήριξης και συνεργασίας.